Miljö & Lokaler

Skolan ligger i Vågbro i ett mycket trevligt område ca 3 km från stadskärnan i Söderhamn.

Fina cykel-och gångvägar finns från Söderhamn ut till Vågbro. Busslinjer till och från Söderhamn går idag var 20:e minut.
Busslinjer finns även vidare mot Utvik, Kungsgården och Trönö.

Utomhus

Här finns närheten till den vilda skogen men också fina parkliknade gröna ytor med gräsmattor och odlade träd. Hela området mycket lättillgängligt.

Här finns ingen/eller mycket liten biltrafik.

Matsalen

Hemlagad skolmat!
Varje dag serveras det näringsrik lunch med salladsbord och nybakat mjukbröd tillagad av vår kock med hjälp av en elev.

Vår vision i köket är att laga allt från grunden och att lära eleverna hur viktigt det är att hantera råvaror och hygien.

Genom hemkunskap "in real life", får eleven både teori och praktik inbakat, vilket är det optimala.
Eftersom eleven utvecklar medvetenhet om vilken betydelse konsumtion och arbete i hemmet har för en hållbar utveckling.
I ämnet ingår t. ex. hälsa, ekonomi, miljö, planering, kreativitet, initiativförmåga och hygien.